כמה עולה לפרסם בגוגל?

"כמה עולה פרסום בגוגל?" זו השאלה הכי רווחת כאשר מדברים על פרסום בגוגל אדוורדס. שאלה זו היא בהחלט שאלה טובה, ובמיוחד היום כאשר אנחנו חיים בעידן שבו כולנו מנסים להפחית בהוצאות עד כמה שניתן. כמו בעידן שבו אנחנו חיים כאנשים פרטיים כך גם חברות וארגונים עסקיים –  גם הם מחפשים דרכים משתלמות יותר להביא עוד ועוד לקוחות לקנות מבית העסק שלהם.  ממש כשם שאנחנו לא רוצים לפרוץ חשבון חסכון כדי להנות מזוג נעליים חדשות כאנשים פרטיים, כך מחלקות השיווק של חברות לא רוצות להוציא מיליוני שקלים על פרסום ושיווק והן תמיד שואלות ובצדק כמה עולה לפרסם בגוגל?

ייתכן והתשובה לשאלה הזו תראה מוזרה בהתחלה, אבל עם הזמן, כאשר מבינים את ההיגיון שעומד מאחורי קידום אתרים בכלל ופלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס בפרט, מבינים גם את התשובה לשאלה כמה עולה לפרסם בגוגל.

התשובה הפשוטה שלנו היא: ובכן, זה תלוי!

כעת אתם בטח שואלים את עצמכם ובצדק – "במה זה תלוי?". ננסה להסביר…

פרסום בגוגל, מחיר ומילות מפתח

כדי להסביר כמה עולה לפרסם בגוגל יש להבהיר תחילה מה הם מילות מפתח. מילות מפתח אלו הם מילים (מילה אחת או ביטוי בן כמה מילים) שגולשים נוהגים לכתוב כאשר הם מחפשים מידע באינטרנט. לדוגמה: אם אני רוצה לדעת היכן כדאי לי לסעוד הערב עם אשתי באזור תל אביב, אז אכתוב שאילתת חיפוש במנוע החיפוש של גוגל כדלקמן "מסעדה צמחונית בתל אביב" (כי אשתי צמחונית ואנחנו נפגשים הערב בתל אביב). כלומר מילת המפתח שהקלקתי היא "מסעדה צמחונית בתל אביב".

כאשר מקימים מסע פרסום בגוגל אדוורדס בוחרים מילות מפתח שכאשר מילות מפתח אלו נכתבות על ידי גולשים, המודעות שלנו יחשפו בפניהם. פשוט למדי, לא?

לכל מילת מפתח שכזו יש מחיר בפלטפורמת הפרסום של גוגל אדוורדס. איך נקבע המחיר לכל מילת מפתח, אפוא?seo-1210158_1280

תחרות ופופולריות: כך נקבעת מחירה של מילת מפתח.

המחיר נקבע לפי התחרות של מפרסמים על כל מילת מפתח. אם למשל יש הרבה צימרים בישראל שרוצים לפרסם את הצימר שלהם, אז מילות המפתח הגנריות "צימר" או "צימרים" יהיו מילים יקרות. כלומר, כדי שהמודעה שלנו תחשף באופן תכוף לגולשים שמחפשים את המילה "צימר" נצטרך לשלם סכום גבוהה פר קליק. אבל, ופה מגיע האבל הגדול, אם נחפש מילות מפתח פחות גנריות ויותר מדוייקות כמו "צימר בנגב הצפוני" כבר כמות התחרות על המילה תקטן ובהתאמה גם המחיר יהיה הרבה יותר זול. כי מבין בעלי הצימרים בישראל, יש פחות צימרים בנגב ועוד פחות צימרים בנגב הצפוני.

לא רק בישראל…!

בארצות הברית זה בדיוק אותו דבר, ולמעשה בכל העולם. אם חברת ביטוח אמריקנית רוצה שמודעותיה יחשפו לגולשים שמחפשים את מילת המפתח הגנרית "INSURANCE" היא תצטרך לשלם על כל הקלקה של כל גולש על המודעה שלה כ-55 דולר!!! מחיר יקר פר קליק, לכל הדעות. זה כך גם כאשר גולשים אמריקניים יקליקו על מודעות שעולות כאשר הם מחפשים מילות מפתח כמו "Loans" (הלוואות), המחיר הוא 44.5 דולרים פר קליק או " Attorney" (עורך דין) 47 דולרים פר קליק, ואת זה כל מקדם אתרים יגיד לכם, באחריות.

כאשר מבינים את ההיגיון הזה מבינים שאי אפשר לתת תשובה אחת לשאלה כמה עולה לפרסם בגוגל?! ומבינים גם מדוע.

הסוד בפרסום בגוגל הוא לבחור את מילות המפתח הנכונות, המדוייקות, הזולות והרלוונטיות ביותר לבית העסק שלנו. אם אתם נותנים שירותי קידום, כדאי שתהיה לכם אפשרות של סליקה מהנייד, כדי שלא תאבדו לקוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *